Fagfornyelsen og nye læremidler

I forbindelse med fagfornyelsen må både de som jobber i skolen og de som jobber med å produsere læremidler for skolen, inn i en endringsprosess. Når Aftenposten 13.10 skriver at fagfornyelsen medfører «…de største endringene i norsk skole siden 2006», så bør det medføre at både praksis og ressurser for læring gjennomgår en eller annen form for revisjon.

Sommeren 2018 fullførte en arbeidsgruppe i Utdanningsdirektoratet sitt arbeid med å utarbeide en veileder for læremidler i matematikk. Jeg var med på arbeidet, som varte i rundt 1,5 år. Omfattende og spennende arbeid, og ikke minst veldig utfordrende. Flere ganger underveis lurte jeg på om det i det hele tatt var mulig å komme i mål. Vi kom i mål, og resultatet finner du her: https://www.aftenposten.no/norge/i/OpPR6b/etter-7000-innspill-er-anbefalingen-klar-mer-tid-i-naturen-er-en-av-endringene-i-skolefagene-fra-neste-aar

Veilederen er laget for matematikk, men har helt klart overføringsverdi til andre fag.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s